Tuesday, November 17, 2009

Jag blir så arg

Ni tror att ni skyddar mej,
men ni skadar mej bara mer.
Låt mej få vara vuxen och fatta beslut på fakta och inte intriger.
Jag blir så fruktansvärt förbannad på er.

Ni fattar inte ens att det ni gör skadar mej,
sen blir ni arga när jag säger att det är så jag tycker.

Ni försöker alltid skydda mej,
men jag behöver inte bli skyddad,
jag behöver inte bli räddad.
Ni borde förstått nu att jag är stark och klarar av de mesta.

Ni lyssnar aldrig på vad det är egentligen vad jag försöker säga.
Eller så vill ni inte tala om det.

Jag är så trött att känna att vissa delar av mitt liv kan jag inte dela med någon.
Jag är så trött på att inte komma ihåg stora delar av mitt liv.
Och jag är trött på¨att inte känna att ni finns där.

Försök vara ärliga, annars förstör ni mej.

No comments: