Monday, November 9, 2009

Hmm

Den här dagen har jag spenderat i hemmets lugna vrå.
Så det har bara varit mys och dumburks tittande.
Sen har de ju även blivit vida rundvandringar på detta fenomen som kallas nätet.
Och jag kan inte låta bli att känna att världen har blivit lite tragisk.
Jag är varken blond, pinnsmal eller solbrun,
och enligt majoriteten av bloggar och andra skönhetsideal så är jag ful och emo.
Så då undrar jag är man bara vacker när man är blond, pinnsmal och solbrun i detta samhälle så måste ju något ha gått fruktansvärt fel eller?

Jag kanske inte tycker att jag är het och en sexy mamalita men
ändå så tycker jag att jag är vacker.
Går jag då mot strömmen som har mörkt hår, vit hud och har former och ändå tycker att jag är vacker?

Hmm, förstår inte vissa personers syn på skönhets idealen idag.
Vem är de som sitter och dikterar för yngre lättpåverkade tjejer om hur man ser rätt ut, och säger att detta är en mall man ska följa?
Har de inte en bra självbild, eller är det självkänslan som inte rikigt är som den ska?
Självförtroendet verkar de inte vara något fel på, men den verkar byggas upp på att trycka ner andra och få andra medmänniskor att känna att de inte är bra som de är.

Hade nog inte stört mej så om jag läst de på bara en sida, men det dyker upp som ett virus på fler och fler sidor.
Lär ut till morgondagens kvinnor att de är vackra som de är.
Att de inte ska låta någon trycka ner dem, någonsin.

No comments: