Wednesday, April 21, 2010

Finns det en famn för mej

Melissa Horn har så sjukt fina låtar och ibland kan man känna att man känner igen sej allt för mycket i det som hon sjunger.
Sen kan man ju diskutera hur normalt det är att känna igen sej i låtar.
Men vi alla har la sånt som kan relatera till i någon låt.
På ett eller annat sätt.

Nu till roligare nyheter eller dert beror på hur man ser det.
Mr J om vi kallar han det som har vandrat i mitt huvud som jag inte vet vad jag tycker eller tänker om.
Jag har kommit fram till vad jag tycker om han.
Han rör mej inte i ryggen, och nu när jag blickar tillbaka så kan jag inte förstå vad jag tyckte va så bra med honom.
Har jag verkligen varit så blind att jag inte kunde se han för vad han är.
Och för mej är han inget bra, han är inget spontan och har ingen äventyrs lystnad.
Vad skulle jag med en sån människa till?

Nej, jag behöver något bättre. Någon som kan drömma om hela världen med mej.
Någon som kan sträva efter något större och något mer.
Och någon som inte är rädd att testa nya saker.
Någon som vågar låta mej vara mej.

No comments: