Monday, January 25, 2010

Ibland behöver jag mer...

Läste precis en blogg av en tjej som var 170 och vägde 61 kg,
hon skulle banta ner sig till 45 och bli vacker.

Är det så här världen ska se ut och är det dom tankarna sm ska styra världen.
Och det otäckaste är att jag tycker detta tanke sätt är fel,
men likaså så dras jag med i det.
Jag synar mej i spegeln och är ofta inte nöjd med något på min kropp.
Jag älskar mitt ansikte men allt annat är fel.
Det har ibland gått så långt att jag sitter inne på sidor och tittar på batningspiller.
Känner jag verkligen så lågt om mej själv,
och hur får jag upp min självkänsla igen.
För det är inte mej det är fel på,
det vet jag innerst inne.
Det är min självkänsla och min självbild som är helt fucked up.

Jag önskar att jag kunde älska min kropp lika mycket som jag älskar den jag är.

Förlåt, om jag gör så någon tar illa vid sej.
Det här är bara tankar om vad jag tycker om jag.

No comments: