Monday, June 15, 2009

Lycka

Lycka existerar det, eller är det bara ett begrepp som man jagar?
Är det något man verkligen kan uppnå,
är det en känsla, ett stadium eller bara så man förklarar sin bästa tid?
Hur vet man när man verkligen är lycklig, att det är lycka man känner?
____________________________________________________________
Men idag känner jag mej otroligt glad.
Hade ett samtal med gumman,
vi pratade om de som vart,
inte så mycket om det som sagts.
Men vi pratade, vi träffades.
Och vi hade det trevligt.
Kanske lite spänt men vi får jobba på det.
Som vi sa det kommer inte bli samma sak igen.
Din sanning är din,
min sanning är min.
Och det är inget något kan ta ifrån oss.
Men vi får acceptera varandra,
för våra olika åsikter,
och olika drömmar, hopp och mål.
Oavsett vad så älskar jag dej och bryr mej om dej.
Kommer alltid ställa upp och kommer alltid ha dej med mej i hjärta och själ.
Vart jag än tar vägen i livet.
Tack för i kväll,
en sten släpptes från mitt bröst.
Och vi får jobba på det.

No comments: