Tuesday, March 1, 2011

Argh

Nu säger jag det bara för att få säga det
Bara en endaste gång.

JAG ÄR SÅ TRÖTT!!

Jag är trött psykiskt, fysiskt, på alla sätt man kan vara det.
Jag vill inte göra mer behandling.
Jag vill inte vara sjuk mer.
Jag vill inte känna mej lite och svag,
Och jag vill bara få sova, få vila huvudet en stund.
Bara för en minut vill jag kunna andas och känna frid.
Bara en enda ynka minut vill jag det.
Bara en endaste minut, är det för mycket begärt?

Jag håller på att ge upp, big time.
Och jag hittar ingen ork till att vända på det.
Jag hitta ingen vilja till det.

Men livet fortsätter på ren rutin,
Skola, äta, tappra försök till att sova.
Skratta, le, var glad, var stark.
Tyng ingen med dina avgrunds skri.
Och tala absolut inte om hur det känns.

Jag är ledsen, men för första gången sen det ödesdigra datumet 7 juli 2010.
Vill jag Sabine Siivola bara få sova.
Jag vill sluta med all behandling.
Jag orkar inte mer.

Men det är en hemlighet.
Frågar du mej imorrn så var detta bara en svacka.
Och att jag dragit mej upp ur den.
Sanningen är nog mest troligast en helt annan.

1 comment:

Fru Andrén said...

Vila i frid underbara vän!