Tuesday, September 22, 2009

Trött

Idag är det en trött Siivola som uppdaterar.
Flyttat in nu i min egna lägenhet och trivs kalas.
Lite skumt bara att sova ensam när jag har haft en runtomkring mej i hela två månader.
Men trivs gudomligt bra att ha mitt eget place.
I like it.

Annars då,
skolan rullar på.
Har hamnat i en kalasbra grupp.
Visst, jag kan erkänna att jag var lite orolig innan vi påbörjade arbetet.
För att de som ingår i min grupp är väldigt flickiga flickor och min erfarenhet av flickiga flickor är väl inte den bästa.
Men jag fick skjuta mina fördomar åt sidan och ge det en chans.
Och dessa flickor visade vara underbara tjejor med huvudet på skaft.
Har mycket mayor roligt med dessa.
Men kan även erkänna att de blir mycket fnitter dem emellan.
Och även en del "kex"spanande.

Annars så känna de som de mesta rullar på.
Jag känner mej fri och jag har en konstig känsla i hela kroppen.
Jag tror den känslan är lycka.
Jag har underbara vänner här.
Även fast jag har känt en del bara en kort tid,

så känner jag mycket förtroende för dessa människor.
Dessu underbara varelser som lyser i mitt liv.
De hittar på spontana galna saker,

men de blir även prat på allvarliga vägar.
Det känns skönt att veta att dessa människor finns i alla situationer.
Om man har tråkigt, bara vill ha sällskap eller behöver stöd.


What to say, what to say.

No comments: