Wednesday, September 16, 2009

Ibland kan man fundera

Nu sitter jag här, en av de sista nätter på min underbara bäddfotölj.
Innan min flytt på lörda och kan inte sluta fundera.
Hur vet man vilka som är ens riktiga vänner?
Är det de som ställer upp? (självklart är detta underbara vänner)
Men det jag menar är nog mer på tanke på min situation som flyttar runt en hel del.

Är de riktiga vänner som bara finns där när det gäller,
eller är de riktiga vänner som hör av sej nån gång ibland bara för att kolla hur de går.
För att säga att de saknar en eller bara vill snacka lite skit som inte har någon direkt mening?

Hur vet man att man har sina vänner långt borta kvar om de aldrig hör av sej?
Vet att jag ska kanske inte gnälla som inte är så värst duktig på att höra av mej,
men jag får mina ryck.
Och till vissa,
(Ingen behöver ta åt sej, men gör ni det så kanske det finns en anledning)

känns de som om att skulel inte jag ringa så skulle vi aldrig höras.
Är det de som vänskap är.
Att jaga ett samtal, knappt prata med varandra men när de gäller så finns man?
Skumma funderingar, men såna finns alltid.


Annara så njuter jag fortfarande av ett jäktigt studentliv.
Inte lika mycket fester nu när nollningen är slut, men i goa vänners sällskap.

And we love it.

Kepp in tuch, you may never know what bring tomorrow.

No comments: